Guy Aitchison

guy aitchison

Narodil se v roce 1968 a v roce 1985 ukončil studia na střední škole. V letecch 1985 – 1986 pracoval jako učeň v The Jacklich Corporation v uměleckém oddělení. V letech 1986 – 1990 maloval obaly na CD pro Vinnie Moore, David Chastain, Apocrypha, Hexx, Skatenigs, etc. – především však pro Shrapnel Records v Kalifornii. V tomto období vytvořil zhruba 40 obalů. V roce 1989 začal s tetováním – svá učednická léta započal v Bob Oslon’s Custom Tattooing v Chicagu, kde strávil 2 roky. Poté si otevřel vlastní tetovací studio Guilty & Innocent Productions, které patřilo k nadstandartním v oblasti po celou dobu než studio v roce 1998 uzavřel, aby se mohl přestěhovat a více malovat.

Jeho tetovací práce byly mnohokrát publikovány v tattoo magazínech včetně Outlaw Biker Tattoo Review, Easyrider Tattoo, Skin Art, Skin&Ink, International Tattoo Art a jiných. Také se objevily v Art Alternatives a Savage magazine. Fine art knihy ukazující oba typy práce včetně Victoria Lauptman’s The New Tattoo, Bill DeMichelle’s The Illustrated Woman a Don Ed Hardy’s Eye Tattooed America. Jeho vlastní plošně vydané tetovací manuály, The Graphic Language for Tattooists a Special Effects for Tattooists, byly prodány v tisích kopijí tatérům po celém světě a ze seminářů, které poskytuje čerpají stovky zájemců ročně.

Výstavy zahrnují Karen Briede Gallery- Chicago 1992, Don Ed Hardy’s Eye Tattooed America (pojízdná výstava, která se toulala po zemi více jak rok) 1993, The Layaway Gallery- Chicago 1994, The Cleveland Independent Art Gallery- Cleveland Ohio 1994, a 2-South Gallery- Detroit 1994. Jeho práce visely v galerii Spacetime Tanks- Chicago od 1995 do léta 1999. V současnosti má práce v Brian Everett’s Tattoo Gallery- Albuquerque, NM a Deluxe Tattoo- Chicago.

Aitchison

Rozpolcen mezi malováním a tetováním, vytvořil řadu děl uváděných na špici v uměleckých a tattoo magazínech. Guy věří, že tetování je rozhodujícím odvětvím komerčního umění, kdy úspěch či selhání každého konkrétního projektu má zásadní význam pro klienta. To vyžaduje extra stupeň zasvěcení a flexibilitu na straně umělce i zákazníkovu spoluúčast, což pomáhá udržovat tok nových myšlenek a obrazů pro umělcovu tvůrčí kreativitu. Na druhé straně malování postrádá všechna tradiční omezení tetování jako je například velikost, rozpočet, tolerance bolesti, možnost zmizení a konec konců i zákazníkův vkus. To umožňuje divoké experimentování, které normálně nelze doporučit pro tetování a také šanci honit se za temnými a specifickými představami, které nutně nemusí mít komerční ohlas.

Je velmi šťastný, že jeho klientela mu plně důvěřuje tak moc, že mu dává téměř volnou ruku co se týká jejich kůže. Přirozeně toho využil a dovolil, aby témata z jeho kreseb pronikla do jeho tetování. Z toho vznikla krásná symbióza, kdy ho každé medium učí o tom druhém. Díky přístupu klientů a jejich přístupu k novotám, existuje jejich určité množství, které mu brání v tom, aby posedle omílal stejný nápad na věky věků. Jeho práce směřuje k přirozené geometrii a organické stuktuře.

Je nadšenec na poli vědy, sci-fi, náboženství a náboženského umění a architektury, všech typů psychedelického a transcedentálního umění a to vše se filtruje do jeho vizí. Snaží se, aby se vyhýbal rozpoznatelným ikonám ve prospěch skrytého toku myšlenek. Věří, že existuje rodina archetypálních forem, non- ikonografické představy, které však tlumočí svůj význam divákovi jednoduše a přímo a to na úrovni možná hlubší a univerzálnější než pomocí kulturní ikonografie. Cítí, že cílem většiny tohoto umění je snaha přiblížit se těmto archeotypům, pravděpodobně vytvořením řady těchto známých ikon, které co nejblíže napodobují základní obecnou formu. Zda mohou tyto obecné představy být zachyceny ve své obnažené podobě a vypodobněny jako umělecká díla, zůstává tou nějvětší otázkou jeho života.

Zdroj – hyperspacestudios.com

Tagged with:
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

r3Sc4R